Aktualności
Nagroda dla CMJW w Przeglądzie Muzeum Widzialne 2024
Tegoroczna, szósta edycja Przeglądu, przyniosła naszej instytucji III nagrodę w kategorii „Identyfikacja muzeum”. Organizowany przez Narodowy Instytut Muzeów konkurs ma na celu popularyzację najlepszych i najbardziej inspirujących rozwiązań graficznych i systemów identyfikacji wizualnej. Do udziału w nim zaproszone są wszystkie instytucje muzealne, niezależnie od ich profilu tematycznego.
Organizatorzy wydarzenia podkreślają, iż „Muzeum Widzialne” to nie tylko poddanie ocenie poziomu estetycznego, ale także sposób na bliższe przyjrzenie się „językowi graficznemu” używanemu do kreowania wizerunku polskich muzeów. W przypadku naszego zgłoszenia konkursowego weryfikacji podlegały wszelkie aspekty związane z koncepcją i realizacją spójnego, dojrzałego systemu identyfikacji wizualnej, a więc m.in.: idea znaku graficznego (sygnetu), typografia, przyjęta paleta barw, oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne siedzib, realizacje z obszaru promocji (np. ulotki i plakaty), wydawnictwa. Pierwszą nagrodę w tej kategorii otrzymało Muzeum Narodowe w Gdańsku, drugą Muzeum Narodowe we Wrocławiu, trzecią natomiast – przyznano CMJW ex aequo z Muzeum w Tarnowskich Górach.
W pozostałych kategoriach konkursowych zwyciężyły: w kategorii „Identyfikacja wystaw czasowych” – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, „Kampania promocyjno-marketingowa” – Muzeum Narodowe we Wrocławiu oraz „zarządzanie mediami społecznościowymi” – Muzeum Narodowe w Warszawie. W kategorii „Grafika stron internetowych” zwycięzcy nie wyłoniono.
Wręczenie nagród i wyróżnień odbyło się 28 października br. w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Nagrodę dla naszego Muzeum odebrała jego dyrektor dr Violetta Rezler-Wasielewska. Należy podkreślić, że jest to wspólny sukces – naszego zespołu, partnera z branży reklamowej – firmy „Studio Widok” z Krakowa oraz stałych konsultantów – Andrzeja Zatwarnickiego, architekta i Marka Krajewskiego, grafika.
Fot. Darek Kulesza.